کلینیک‌های لاغری و تبلیغات ماهواره‌ای فقط آب بدن را کم می‌کنند

داور بين‌المللي تناسب اندام فدراسيون جهاني ifbb گفت: نتيجه لاغري با قرص در کلينيک‌هاي لاغري و داروهاي تبليغات ماهواره‌اي فقط دفع آب بدن است و نه چربي و وزن بدن.

اکبر خزايي اظهارداشت: ما در حال حاضر شاهد هستيم که بعضي تاجرها و افراد سودجو به تأسيس کلينيک‌هاي لاغري اقدام کرده و بعضي ديگر هم انواع قرص‌هاي گوناگون را تهيه و به بازار عرضه کرده‌اند و در آگهي‌ها نيز خود را معرفي مي‌کنند که اين روش براي لاغري مناسب نيست.
وي با اشاره به اعلام مطالبي از جمله اينکه افراد با هر جلسه مراجعه يا مصرف چند عدد از اين قرص‌ها بلافاصله با چند کيلوگرم کاهش وزن مواجه مي‌شوند، گفت: ذخاير چربي و چاقي با يک يا چند جلسه پرخوري يا مصرف چند قرص ايجاد نشده که بخواهد با يک جلسه مراجعه و مصرف چند عدد قرص از بين برود.
خزايي افزود: در اين کلينيک‌ها شايد با روش‌هايي وزن باسکولي افراد کاهش يابد اما تمام اين کاهش وزن مربوط به دفع آب و مايعات بدن است و ارتباطي با ذخاير چربي ندارد همانند اينکه يک ساعت ورزش کنيد يا يک جلسه به سونا برويد و در اين مدت از مايعات استفاده نکنيد که پس از آن اگر روي باسکول برويد با کاهش وزن حدود يک تا 2 کيلوگرم روبه‌رو مي‌شويد.
به گزارش سلامت نيوز،اين داور بين‌المللي تناسب اندام فدراسيون جهاني ifbb خاطرنشان کرد: اکثر قرص‌هايي هم که در ماهواره‌ها و ساير مکان‌ها براي لاغري تبليغ مي‌شوند از نوع داروهاي ادارآور و تخليه روده است که در نهايت به طور کذايي در وهله نخست افراد شايد با کاهش وزن مواجه شوند که اين مسئله کاهش وزن صحيح و سالم به حساب نمي‌آيد.