کشور محل زندگی شما معین کننده چاقی یا تناسب اندام

محققان 14 کشور مختلف را بررسي کردند تا معين کنند آيا محل زندگي شما مي‌تواند روي تناسب اندام، چاقي يا لاغري شما موثر باشد.

براي مثال در کشورهايي که محل‌هاي خاص براي دوچرخه سواري يا پياده‌روي وجود دارد مردم تناسب اندام بهتري دارند و در کشورهايي که اين تمهيدات انديشيده نشده است تعداد افراد داراي اضافه وزن بيش‌تر است.

نتايج اين تحقيقات در نشريه سلامت عمومي آمريکا به چاپ رسيده است و در آن ادعا شده است محل زندگي شما مي‌تواند تعيين کننده احتمال ابتلا شما به چاقي، ديابت و ديگر بيماري‌ها باشد.
بر اساس اين تحقيقات کشورهاي سوئيس، هلند و اسپانيا بهترين تناسب بدني و کشورهاي آمريکا، استراليا و کانادا داراي بدترين وضعيت از لحاظ اضافه وزن بودند.

جان پوچر استاد و محقق حمل و نقل از دانشگاه راتگرس در آمريکا در اين باره گفت: دولتمردان بايد براي افزايش تعداد مکان‌هاي خاص براي پياده‌روي و دوچرخه سواري در کشور خود فکر جدي کنند تا به اين ترتيب عموم جامعه را به فعاليت بدني بيش‌تر تشويق کنند.

لارنس فرانک استاديار تحقيقات حمل و نقل عمومي در دانشگاه بريتيش کلمبيا در اين باره گفت: فعاليت بدني بسيار براي سلامت عمومي جامعه مهم است. اگر ما شهرها و محل زندگي را طوري طراحي کنيم که مردم رانندگي کردن را براي انجام کارهاي خود انتخاب کنند بايد منتظر بالا رفتن هزينه‌هاي مرتبط با سلامت، افزايش تعداد بيماري‌ها و مرگ و ميرها باشيم.

تحقيقات قبلي هم نشان داده بود استفاده از مترو و وسايل حمل و نقل عمومي مي‌تواند به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک کند.

محققان کانادايي اعلام کردند: رفت و آمد با مترو به شما کمک مي‌کند تا به اندازه يک نوبت ورزش کردن تحرک داشته باشيد. ميزان انرژي مصرفي در افرادي که با وسايل حمل و نقل عمومي از جمله مترو و اتوبوس رفت وآمد ميکنند، سه برابر افرادي است که از وسيله نقليه شخصي استفاده مي‌کنند.

مقدار انرژي که افراد در زمان رسيدن به ايستگاه مترو يا خارج شدن از آن و تعويض وسيله نقليه مصرف مي‌کنند مساوي با مصرف انرژي در طي 30 دقيقه پياده‌روي است.

به اين ترتيب مي‌توان گفت در کشورهايي که حمل و نقل عمومي به طور مناسبي براي مردم فراهم شده است و آن‌ها استفاده از اين امکانات را به جاي استفاده از اتومبيل شخصي خود انتخاب مي‌کنند ميزان سلامت عمومي مردم بهتر است.