چگونگی انجام روش لیزر واژینال

فرايندهايي در طول زندگي مانند زايمان، تغييرات هورموني همراه با افزايش سن و نوسانات شديد وزني مي‌تواند منجر به شلي بافت واژن و بنابراين آسيب کلاژن و تغيير در ماهيچه‌هاي ديواره‌هاي واژن شود. اين تغييرات آناتوميکي اغلب منجر به علائمي مانند شلي واژن، آتروفي واژن و نشت غير ارادي ادرار مي‌شود. اين شرايط اثر منفي بر کيفيت زندگي زنان و اغلب جلوگيري از انجام فعاليتهاي روزانه زندگي مي‌گذارد. ليزر واژينال روشي سريع، ايمن و مؤثر مي باشد که از طريق پالس‌هاي انرژي ليزر بر روي لايه کلاژن مخاط واژن عمل مي‌کند و گرماي متمرکز شده در آن منجر به بازسازي بافت کلاژن و الاستين و در نهايت تنگي واژن مي‌شود. شواهد نشان مي‌دهد با انجام اين روش تنگي در انتهاي مثانه رخ داده و منجر به بهبود مشکلات بي‌اختياري ادرار مي‌شود. نتيجه استفاده از اين روش، بازسازي کامل مخاط واژن به علاوه تشکيل بافت واژن با فيبرهاي کلاژن بلند و ضخيم مي‌باشد.
ليزر واژينال | فمي ليفت | تنگي واژن|عمل تنگي واژن
زناني مي‌توانند اين روش را انجام دهند که داراي شلي متوسط واژن باشند و نياز به عمل جراحي يا واژينوپلاستي نداشته باشند. بنابراين اينگونه افراد براي بهبود لذت جنسي و يا بي‌اختياري ادرار رو به اين روش مي‌آورند. زناني که مناسب براي انجام روش فمي ليفت يا ليزر واژينال هستند شامل:
• زناني که هنوز فرزندي ندارند اما احساس گشادي در واژن کرده و يا شريک جنسي آنها داراي آلت تناسلي کوچکتر مي‌باشد.
• زناني که پس از زايمان‌هاي مکرر احساس شلي واژن مي‌کنند.
• زنان يائسه که با خشکي واژن رو به رو هستند.
• درمان بي‌اختياري ادرار
براي انجام ليزر واژن بهترين سن 30 تا 55 سال است. انجام اين روش منجر به تحريک پوشش سطحي و بافت همبند و نيز افزايش ضخامت و مايع بافتي بافت زمينه‌اي و در نهايت موجب جوانسازي و سفتي ناحيه تناسلي مي‌شود. با انجام ليزر واژينال فيبروپلاست‌ها از نظر متابوليک فعال شده و کلاژن سنتز و ترکيب بافت زمينه‌اي اصلاح مي‌شود که نتيجه آن نرمال شدن عملکرد مخاط مانند زمان قبل از يائسگي مي‌باشد.
منبع: ايده آل