چای سبز چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

همشهري: با افزايش سن، ميزان قند در بدن افزايش مي‌يابد. اين عامل هيپوگليسمي (افت قند) در بدن به سلول‌هاي چربي تبديل مي‌شود.
چاي سبز به چهار روش شگفت‌انگيز باعث کاهش وزن مي‌شود که در اينجا به آن‌ها مي‌پردازيم.
اگر در فرهنگ‌هاي آسياي باستان روي مصرف چاي سبز تاکيد فراوان مي‌شد به خاطر خواص مفيد و متعددي است که اين نوشيدني داراست.
طي جديد‌ترين نتايج حاصله محققان، چاي سبز جدا از کمک به بيماران مبتلا به سرطان، آرتروز و برخي ديگر از بيماري‌ها،‌ اضافه وزن را از بين برده و باعث تناسب اندام مي‌شود.
چاي سبز به چهار روش باعث رسيدن به وزن ايده‌آل شما مي‌شود:

روش اول
اين نوشيدني قديمي داراي خواصي است که باعث سوزاندن چربي‌هاي اضافي در بدن خواهد شد. براي افرادي که داراي اضافه وزن بوده و از چاقي رنج مي‌برند نوشيدن چاي سبز نتايج قابل توجهي به همراه خواهد داشت چرا که از انتقال قند در ميکروارگانيسم‌هاي چربي پيشگيري کرده و همزمان با کاهش سطح ،HDL ، مقدار LDL را افزايش مي‌دهد.

روش دوم
لازم است بدانيم متابوليسم بدن ما چگونه کار مي‌کند. اگر داراي متابوليسم تنبلي باشيم به راحتي استعداد چاقي خواهيم داشت و اگر متابوليسم ما از سرعت بالايي برخوردار باشد تقريبا مي‌توانيم هرآنچه مي‌خواهيم بخوريم بدون آن که وزني به ما اضافه شود. چاي سبز سرعت متابوليسم را افزايش داده و از اين طريق باعث کاهش وزن در شما خواهد شد.

روش سوم
با افزايش سن، ميزان قند در بدن افزايش مي‌يابد. اين عامل هيپوگليسمي (افت قند) در بدن به سلول‌هاي چربي تبديل مي‌شود.
خوشبختانه چاي سبز به خاطر وجود آنتي‌اکسيدان‌هاي فراوان در خود نه تنها به کند شدن روند پيري کمک خوبي مي‌کند بلکه به خاطر وجود پلي فنول‌ها و پلي ساخاريدها، به کاهش سطح قند خون نيز کمک موثري مي‌کند.

روش چهارم
معمولا در فراز و نشيب‌هاي زندگي مواقعي بوجود مي‌آيد که بسياري افراد را دچار استرس مي‌کند و کم نيستند کساني که در شرايط استرس‌زا به خوردن روي مي‌آورند غافل از اين که دچار اضافه وزن مي‌شوند. در اين شرايط با يک راه طبيعي يعني نوشيدن چاي سبز مي‌توانيد با اين مشکل مبارزه کرده و از استرس خود بکاهيد.