نکات مهم در مورد تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید

در مورد تزريق ژلهاي هيالورونيک در لب نکات مهمي وجود دارد که قبل از تزريق بايد آنها را مطالعه نماييد. اين مقاله به اين مطلب ميپردازد :
1- تزريق ژل فقط حدود 10 تا 15 دقيقه طول ميکشد در مورد لب اين عمل بعد از تزريق بيحسي موضعي انجام ميشود چون تزريق ژل در لب بدون بيحسي بسيار دردناک است. اگر به ليدوکايين حساسيت داريد حتماً به پزشکتان گوشزد کنيد.

2- نتيجه تزريق ژلهاي هيالورونيک بلافاصله پس از تزريق قابل مشاهده است البته لبها بعد از تزريق معمولاً تورم دارند و براي رسيدن به فرم ايدهآل يک تا دو هفته زمان لازم است.

3- معمولاً بعد از تزريق ژلهاي هيالورونيک به استراحت نيازي نيست يعني شما مي توانيد بلافاصله بعد از تزريق به سرکار و زندگي روزانه خود بازگرديد. در مورد ژلهاي هيالورونيک به ندرت کبودي ايجاد ميشود در صورت کبودي معمولا" طي يک تا هفت روز مرتفع مي شود.

4- بهتر است هفت روز قبل ازتزريق از مصرف فرآورده هايي که انعقاد خون را به تاخير مي اندازند ( يا به اصطلاح خون را رقيق مي کنند ) مانند آسپيرين و داروهاي مثل بروفن و ژلوفن خودداري نماييد تا از احتمال خون مردگي يا خونريزي محل تزريق کاسته شود.در صورتي که وارفارين مصرف مينماييد حتماً با پزشکتان درميان بگذاريد.

5- بسيار مهم : عدم تقارن لبها و وجود توده در لب بعد از تزريق طبيعي بوده و طي يک يا دو هفته از بين ميرود.بهتر است تا چند روز از لمس و دستکاري محل تزريق خودداري کنيد.

6- بعد از تزريق ممکن است برخي واکنشهاي موقتي مانند قرمزي ، درد ، يا تورم در محل ديده شودکه معمولا" در عرض يک هفته اول بعد از تزريق ، از بين مي روند. براي بهبود اين علايم ميتوانيد از کيسه يخ استفاده نماييد.

7- با توجه به بازار آشفته اين نوع محصولات در ايران و به منظور جلوگيري از مصرف ژل هاي بيکيفيت که به طور غيرقانوني وارد مي شود ، بايد از نوع ژلي که براي شما مصرف مي شود مطمئن شويد.ژلهاي بي کيفيت ارزانتر هستندولي ممکن است بسيار گران براي شما تمام شود!!! ژلهاي ارزان قيمت ممکن است گلوله شود يا از جاي خود حرکت کنند و منظره بدي را به وجود آورد. از از طرف ديگر بسياري از اين ژل ها به علت موادي که در ترکيب خود دارند باعث واکنش سيستم ايمني فرد شده و درنهايت ميتواند موجب ايجادگرانولوما شود.درمان گرانولوما ماهها يا حتي سالها طول ميکشد.حتماً نام ژل تزريقي را از پزشکتان بپرسيد و جعبه آنر ا در خانه نگهداري نماييد.

8- براي انجام تزريق در دو يا چند مرحله ممکن است پزشکتان ژل را به شما بدهد تا در خانه نگهداري نماييد. در اين صورت بايد ژل هيالورونيک اسيدرا در يخچال (نه در فريزر) قرار دهيد.

9- بعضي از افراد اين نگراني را دارند که بعد از اينکه مدت دوام ژل به پايان رسيد فرم لبها به هم بخورد. مطالعات نشان داده که ژلهاي هيالورونيک اسيد در محل تزريق باعث توليد کلاژن نوع يک ميشوند به همين دليل بعد از جذب شدن خود ژل لبها يا به حالت قبلي برميگردند يا فرم بهتر از حالت قبل از تزريق دارند.

10- جداي کيفيت ژلهاي تزريقي مهارت پزشک تزريق کننده نيز بسيار مهم است. بهتر است تا وقتي که به مهارت پزشک و کيفيت موادي که مصرف مي کند مطمئن نشده ايد ازانجام اين کار خودداري کنيد. بهترين راه اطمينان از مهارت پزشک ، ديدن نتيجه کار(عکسهاي قبل و بعد) در افرادي است که قبلا" به وي مراجعه کرده اند.

11- ژلهايي که از جنس هيدروکسي آپاتايت هستند ( معروفترين آنها رديس Radiesse است ) به هيچ وجه براي تزريق در لب مناسب نيستند.

??- درصورتي که تزريق به هر دليلي مشکل داشته باشد، درصورتي که از هيالورونيک اسيد استفاده شده باشد، درمان آن مشکل نيست ولي اگر از ژلهاي ديگر استفاده شده باشد درمان بسيار مشکل است.لطفاً براي مشاهده عکسهاي قبل و بعد تزريق ژل لب اينجا را کليک کنيد.
در اين مقاله سعي شده که به تمام سوالات شما پاسخ داده شود. اگر سوالي در ذهن شما بوده که بعد از خواندن اين مقاله هنوز پاسخ داده نشده است، لطفا آن را در قسمت پايين بنويسيد. پاسخ سوال شما به ايميل شما ارسال ميشود و پرسش و پاسخ شما بدون ذکر نام شما به مقاله اضافه خواهد شد. 

منبع: دکتر واعظ