نوشیدنی های چربی سوز


نوشیدنی های چربی سوز

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام ” غذاهایی با کالری منفی ” (NEGATIVE CALORIE FOODS)  معروف هستند، این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند، پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند، مواد غذایی دارای چربی،پروتئین،کربوهیدرات،کالری،ویتامین و املاح هستند، ویتامین ها،بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند، بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند،بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند که البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و … را مصرف نکنید.
مخلوط سیب و خیار:

2 عدد سیب، 4 تا 5 قطعه خیار،  یک قاشق چایخوری آب لیمو نصف لیوان آب، 2 عدد سیب شیرین را به قطعاتی بریده و سپس نصف لیوان آب  همراه با خیار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن افزوده و آن را داخل مخلوط کن می­ریزیم و میل می­کنیم.
مخلوط گوجه فرنگی، کرفس، اسفناج :

چهار تا پنج گوجه فرنگی رسیده، چهار شاخه کرفس و یک بشقاب میوه خوری برگ های سبز اسفناج. تمامی مواد را با هم مخلوط کرده تا مخلوط یکدستی به دست آید. این آب سبزیجات بایستی به صورت میان وعده غذایی صرف شود
مخلوط سیب و زنجبیل:

نصف لیوان آب  عصاره­ی یکی از سیب­ها را به همراه مایه زنجبیل و بی­کربنات به آن اضافه کرده و این مجموعه را در داخل مخلوط کن می­ریزیم و خوب هم می­زنیم سپس مخلوط سیب و زنجبیل را در داخل آن می­ریزیم یک سیب دیگر را قطعه قطعه می­کنیم در داخل آن می­ریزیم.
مخلوط سیب، لیمو، گریپ فروت:

60 درصد سیب، 20 درصد لیموترش، 20 درصد گریپ فروت.
تمامی مواد را در مخلوط کن ریخته تا آب میوه یکدستی حاصل شود این آب میوه بایستی 20 دقیقه قبل از صرف غذا مصرف شود .
کوکتل آناناس:

2 لیوان آب آناناس غیر شیرین، دو عدد سیب، یک قاشق عسل،
سیب­ها را به قطعات ریز برش داده و آب آناناس را به آن افزوده و در مخلوط کن هم می­زنیم تا یکنواخت شود سپس به آن عسل اضافه کنید و میل نمایید.
مخلوط آناناس، پاپایا، لیموترش کوچک سبز :

50 درصد آناناس، 40 درصد پاپایا، 10 درصد لیموترش.
مخلوط این چند میوه، آب میوه سرشار از گلوسید فراهم آورده و بایستی در انتهای غذا مصرف شود.
تحقیقات نشان داده مصرف موادغذایی سرشار از گلوسید شاخص قند خون در انتهای غذا، باعث می شود قند طبیعی مواد غذایی مصرف شده اثر بسیار کمتری داشته باشد. از سویی به دلیل آنزیم هضم کننده غذا که به وفور در این نوشیدنی وجود دارد هضم غذا و به تبع چربی سوزی بهتر صورت می گیرد.