فوت و فن چیدمان پاییزی

برای تغییر حال و هوای خانه گاهی لازم است هم رنگ فصل‌ها شد، اتفاقا این همرنگی به خصوص وقتی پای پاییز درمیان باشد،هم دلنشین است، هم ساده ومهم‌تر از همه بسیار کم‌هزینه. پس اگر اهل پاییز هستید و عاشق بازی رنگ‌هایش، از همین حالا دست به کار شوید؛ در را باز کنید و اجازه دهید فصل دوست‌داشتنی‌تان به خانه شما راه پیدا کند. ما به شما می‌گوییم برای پذیرایی از پاییز چطور باید چیدمان خانه خود را پاییزی کنید.

برای تغییر آماده شوید
وقتی قرار است اجازه دهید پاییز به خانه‌تان راه پیدا کند باید خودتان را برای یک تغییر اساسی آماده کنید. سبک‌های کلاسیک و شسته و رفته چیدمان را کنار بگذارید و خودتان را برای ورود به فضایی تازه و کمی تا قسمتی هم متفاوت آماده کنید. پاییز فصل رنگ‌هاست؛ آن هم رنگ‌های شاد. مهم‌ترین نشانه حضور این فصل در خانه هم استفاده ازهمین رنگ‌هاست؛ رنگ‌هایی مثل نارنجی، زرد، قرمز و کمی ‌تا قسمتی هم قهوه‌ای، نتیجه هم اینکه وقتی پای این رنگ‌ها به خانه شما باز شدحال و هوای خانه شماالبته از نوع پاییزی‌اش کمی تا قسمتی فانتزی می‌شود. فانتزی اما در عوض شاد شاد!

قدم اول
برای پاییزی شدن باید به حضوررنگ‌های نارنجی، زرد، قرمز و... در فضای خانه فکر کنید. نگران نباشید قرار نیست شما را به صرافت عوض کردن مبلمان بیندازیم! برای ورود این رنگ‌ها به خانه باید یک راست بروید سراغ کوسن‌ها، روکش آنها را عوض کرده و به رنگ‌های نارنجی و ترکیب آن با سبز، زرد، قهوه‌ای یا حتی سفید فکر کنید. نگران رنگ مبلمان هم نباشید چون شما هارمونی لازم را با رنگ‌هایی که برای کوسن‌ها انتخاب می‌کنید در فضابه وجود می‌آورید. یادتان باشد هرچه تعداد کوسن‌ها بیشتر باشد تغییر در نشیمن شما محسوس‌تر می‌شود و حس و حال خانه هم پاییزی‌تر!

یک برگ پاییزی!
اگر خیلی با سلیقه هستید و مهم‌تر از آن با حوصله، یک پیشنهاد دیگر هم برای شما داریم؛ البته این پیشنهاد کمی وقت‌گیر است اما در عوض تا دل‌تان بخواهد ساده. شما می‌توانیدروی کوسن‌ها راتکه دوزی کنید. طرح یک برگ پاییزی بهترین انتخاب برای دوخت و دوز روی کوسن‌های پاییزی شماست.

تغییر لازم نیست!
به شما گفتیم که برای پاییزی کردن حال و هوای خانه قرار نیست به تغییرات اساسی فکر کنید بنابراین فکر عوض کردن مبلمان را از سرتان بیرون کنید و در عوض به چند پتوی نازک سفری فکر کنید. در انتخاب رنگ‌ها هم آزاد نیستید! شما باید فقط به تونالیته‌ای از رنگ‌های نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و زرد فکر کنید. پتوهای مسافرتی را به طول تا کنید و روی یکی از مبل‌های تک‌تان یا حتی گوشه راحتی دونفره‌تان بيندازيد. این ترفند علاوه بر اینکه ظاهر مبلمان‌تان را عوض می‌‌کند به خانه شما گرمای لازم را هم می‌دهد.

پاییز را قاب کنید
در فصل پاییز باید به تابلوهای قدیمی‌تان کمی فرصت استراحت دهید. این بار نوبت تابلوهای پاییزی است که باید روی دیوارهای خانه شما خود نمایی کنند. برای رفتن سراغ تابلوهای پاییزی هم فکر خرید را از سرتان بیرون کنید. این بار بایدخودتان دست به کار شوید!

برگ‌های خشک پاییزی زیباترین و در دست‌ترین نشانه‌هایی هستند که می‌توانید سراغ‌شان بروید و با سلیقه خودتان قاب‌شان کنید. خلاصه اینکه ذهن‌تان را آزاد بگذارید و اجازه بدهید خلاقیت ذاتی شما با بازی با این برگ‌ها خودش را نشان بدهد و پاییز را هر طور که می‌خواهد قاب کند!

پرده‌ها را کنار بزنید
پرده‌ نقش تعیین کننده‌ای در نمای کلی خانه دارد اما عوض کردن آن هزینه زیادی روی دست‌تان می‌گذارد، پس فراموشش کنید!در عوض به تزئینات ساده‌ای که می‌تواند حال و هوای همان پرده قدیمی را عوض کند فکر کنید. مثلا گل‌میخ پرده‌ها را عوض کنید یا همان قدیمی‌ها را با گل خشک تزئین کنید. حتی می‌توانید به یک ریسه از برگ‌های خشک برای نگهداشتن پرده‌تان فکر کنید. یک اصل را هم فراموش نکنید؛ در این فصل زیر‌پرده‌ها را کنار بکشید و به نور ملایم پاییزی اجازه دهید که به درون خانه راه پیدا کند و دیگرنگران احتمال ورودبعدازظهرهای دلگیر پاییزی به خانه‌تان نباشید!

شمع‌ها را روشن کنید
شمع یکی از عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون پاییزی خانه به خصوص فصل دل‌انگیز پاییز است، پس تا دلتان می‌خواهد سراغ شمع بروید. قرار دادن شمع‌های کوتاه و بلند در کنج‌های خانه یا گوشه مبلمان به شرط آنکه پاییزی تزئیین شده باشند، حس پاییز را در خانه جاری می‌کنند. پای شمع‌ها کاج يا شاه بلوط بریزيد، انارهای کوچک خشک شده را هم فراموش نکنید تا همه چیز تکمیل شود.