درمان خشکی واژن با لیزر؟!

روش هاي برطرف کردن خشکي واژن

ترشحات واژن و لغزندگي آن هنگام برقراري رابطه جنسي، نقش مهمي در راحتي و لذت رابطه جنسي دارد. خشک شدن واژن آسيب هاي زيادي به بانوان وارد مي کند و باعث بروز مشکلات زيادي براي برقراري رابطه زناشويي مي شود.

خشکي واژن مشکل رايجي در بين خانم‌هاست و دلايل مختلفي در بروز اين عارضه نقش دارد. کاهش سطح استروژن در يائسگي، عوامل رواني و مصرف برخي داروها، مي‌تواند منجر به خشکي واژن شود. ليزر واژينال

البته يائسگي هم يکي از مهم‌ترين علت‌هاي خشکي واژن است. بعد از يائسگي، خيسي واژن براي رابطه جنسي کافي نيست و اين موضوع، رابطه جنسي را دردناک مي‌کند. برخي از خانم‌هايي که در اثر تحريک جنسي به طور طبيعي دچار خيسي واژن نمي‌شوند، از روان ساز ها و لوبريکانت هاي واژينال استفاده مي‌کنند.

لوبريکاتورها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس هستند. اين لوبريکاتورها، اگرچه مشکل خشکي واژن را به طور موقت برطرف مي‌کنند، ولي عوارضي دارند که بهتر است قبل از استفاده، توصيه‌هاي دکتر آزيتا صفارزاده‌کرماني، متخصص زنان و زايمان و فوق‌تخصص نازايي و لاپاراسکوپي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران را بخوانيد.

عوارض استفاده از لوبريکاتور واژينال
ترشحات واژن و لغزندگي آن هنگام برقراري رابطه جنسي، نقش مهمي در لذت رابطه جنسي دارد. خيسي واژن، باعث آمادگي واژن براي دخول و برقراري رابطه جنسي مي‌شود.

خيسي واژن اصطکاک و ساييدگي واژن در اثر عمل دخول و همچنين التهاب واژن را کاهش مي‌دهد. معمولا درد رابطه جنسي، اغلب ناشي از خشکي واژن است. و زناني که به طور طبيعي در اثر تحريک جنسي دچار خيسي واژن نمي‌شوند، از لوبريکاتورهاي واژينال استفاده مي‌کنند.