دانستنی های روش کویتیشن

وقتي رژيم درماني همراه با ورزش باشد مشخص است که انسان کالري زيادي از دست ميدهد و لاغر م يشود اما در بسياري اوقات ميخواهيم که خيلي زود لاغر شويم و به سايز مورد نظر برسيم که در اين صورت از روش کويتيشن استفاده ميکنيم که در اين بخش بطور کامل اين روش را براي شما بيان ميکنيم اين روش به تنهايي موثر نيست و بايد همراه ورزش و رژيم باشد
انجام ورزش و فعاليت بدني به همراه رژيم غذايي كم كالري، قطعا كاهش وزن را به همراه خواهد داشت. ولي در بعضي از مواقع، مانند زمانيكه ميخواهيم اين اتفاق سريعتر رخ بدهد و يا چربيهاي موضعي كه در برابر ورزش و رژيم غذايي مقاومت ميكنند؛ ميتوان از روشهاي كمكي جهت رسيدن به اين هدف استفاده كرد. از جمله اين روشها ميتوان از ” كويتيشن ” نام برد. همواره اين نكته را به ياد داشته باشيد كه اين روشها كمكي هستند و نميتوانند به تنهايي جايگزين ورزش يا رژيم غذايي بشوند.

روش کويتيشن چيست:
کويتيشن در واقع يک روش ايمن، موثر و بدون نياز به جراحي براي از بين بردن چربي هاي جمع شده در سطوح مختلف بدن است. امواج اولتراسوند با فرکانس هاي صوتي خود، تکان هايي در چربي هاي بدن ايجاد مي کنند، امواجي که گوش انسان قادر به شنيدن آنها نيست ولي چنان تکاني در بافت چربي ها ايجاد مي کند که سلول هاي چربي نمي توانند در مقابل آن مقاومت کنند و در نتيجه شکسته و به حالت مايع در مي آيند و سپس آنها را براي سوختن دربدن يا دفع درکبد آماده مي کنند .اين امواج با ايجاد حبابهاي ميکروسکوپي باعث پاره شدن سلولهاي ذخيره کننده چربي شده وسپس اين چربي به گليسرين واسيدهاي چرب آزاد (مولکولهاي تشکيل دهنده چربي) وچربي امولسيون شده درآب ،تجزيه شده و به رگهاي لنفي وارد (نوعي رگ که حمل آب اضافي وگردش کننده درپوست،ماهيچه و…را به عهده دارد) شده ودربدن توزيع شده،به کبد(جگرسياه) رفته پس از يک سري تغييرات شيميايي وتبديل به مواد قابل سوختن در ماهيچه ها ،ازطريق ادرار دفع يا درماهيچه ها سوزانده ميشوند.اينجا نقش فعاليت بدني و رعايت تغذيه مناسب ،شامل کم چربي وکم کالري به خوبي مشخص مي شود. دستگاههاي جديدي که براي اين کار ساخته شده اند، قادرند به طور خاص چربي ها را مورد هدف قرار دهند، مخصوصا چربي هايي که بافت سخت تر و به هم فشرده تري دارند. از روش کويتيشن به عنوان روش فرم دهنده بدن هم ياد مي شود، براي اينکه نه تنها چربي ها را از بين مي برد، بلکه مي تواند به آنها فرم دلخواه را نيز بدهد. يکي از موارد استفاده اين روش فرم دادن به اجزاي صورت است. دستگاه کوچکتري که مخصوص بافت هاي صورت ساخته شده است، مي تواند گونه ها را بالا ببرد، گودي زير چشم ، پف چشم ها و حتي چروک ها را کم کند. همچنين چربي هاي زير چونه و يا همان غبغب را از نيز از بين مي برد. 

منبع: الو دکتر