توصیه های مفید در رابطه با مصرف سبزی و میوه

راز سلامت و شادابی
سبزی ها كه ما در كشورمان آن­ها را به عنوان سبزی خوردن می شناسیم شامل ریحان، نعنا، تره، پیازچه، شاهی، مرزه، جعقری و..... صیفی ها مثل انواع كلم، هویج، كدو تنبل، كدوی سبز، بادمجان، گل كلم، چغندر (لبو)، سیب زمینی، كرفس، ریواس، انـــواع تــرب، شــلغم، فلفل های دلمه ای و فلفل سبز با تنوع رنگ­ها و طعم هایشان رازهای بیشماری در دل دارند. انواع ویتامین ها واملاح معدنی مثل ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و آهن از دل خاك جذب این گیاهان می شود و ما از طریق مصرف مداوم آنها می توانیم نیازهای سلولی مان را رفع كنیم.

سبزی­ها منابع ویتامین A و C
· سبزی های سبز برگی مثل (سبزی خوردن) سرشار از ویتامین C و سبزی­های زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاكاروتن پیش ساز ویتامین A می باشند و توصیه می شود در برنامه معمول روزانه هم از سبزی های سبز برگی و هم از سبزی های زرد و نارنجی استفاده شود.
· سبزی هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه ای، كلم پیچ، گل كلم، گوجه فرنگی حاوی ویتامین C زیادی بوده و به علت داشتن آنتی اكسیدان در پیشگیری از سرطان­ها مفید هستند.
· سبزی هایی مانند هویج، كدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A بوده و علاوه بر پیشگیری از شبكوری در جلوگیری از سرطان هم مفید هستند.

چه مقدار مصرف كنیم؟
استفاده از سبزی­ها به میزان 3 تا 5 واحد در روز توصیه می شود. یك واحد از سبزی­ها عبارت است از یك لیوان سبزی های خام برگدار (كاهو واسفناج) یا نصف لیوان سبزی­های پخته یا خام خرد شده، یا نصف لیوان نخود سبز، لوبیا سبز وهویج خرد شده، یا یك عدد گوجه فرنگی یا هویج یا پیاز یا خیار متوسط.

سبزی ها و ویتامین E
بعضی از سبزی ها مانند اسفناج و گوجه فرنگی حاوی ویتامین E هستند. این ویتامین برای كارآئی بهتر سایر ویتامینها خصوصا" ویتامین C اهمیت زیادی دارد و اثر آن در جلوگیری از سرطان شناخته شده است. ویتامین E اثر حفاظتی بر روی ریه ها در مقابل آلودگی هوا دارد.

سبزی­ها حافظ روده و ضد یبوست
سبزی ها علاوه بر ویتامین ها و املاح حاوی فیبر هستند كه اثر حفاظتی در برابر سرطان روده دارد و برای پیشگیری از یبوست نیز مفید است. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ

 

 

 

سلامت و زیبایی