برگ ریزان پاییز آغازی بر حساسیت های فصلی

طبق اظهارات کارشناسان، جمع آوری و سوزاندن برگ های پاییزی، ممکن است نزد بسیاری از افراد جزو تشریفات این فصل محسوب شود، اما اشخاص مبتلا به حساسیت پاییزی، ناگزیر به اجتناب از این امر هستند.
آکادمی آلرژی، تنگی نفس و ایمنی شناسی کشور آمریکا با عنوان اختصاری (AAAAI) به نکات مفیدی برای جلوگیری از تحریک و پرهیز از فعال شدن حساسیت در این فصل اشاره نموده است :
▪ سعی کنید هیچگونه تماسی با برگ های پاییزی نداشته باشید، آنها را جمع آوری نکنید و حدالامکان وظیفه جارو زدن حیات منزلتان در فصل پاییز را به شخص دیگری واگذار نمایید. در صورتی که مجبور به انجام این کار شدید حتما از ماسک استفاده کنید تا گرده های گیاهان وارد مجاری تنفسی تان نگردد.
▪ به منظور کاهش پراکندگی گرده ها، تخم گیاهان و ذرات بسیار ریز محتوی قارچ ها در فضای منزلتان، برگ ها و علف های هرز را در حیات نگه ندارید و آنها را به بیرون از خانه انتقال دهید. در داخل منزل به گیاهانتان کود ندهید. شاخه های درختانی را که در نزدیکی منزلتان وجود دارند کوتاه کنید یا آنها را برس بزنید.
▪ برای از بین بردن آثار گرده های گیاهان محیط زندگی و یا مکان هایی که در طول روز بیشتر با آنها در تماس هستید، مانند میز کارتان را هر روز گردگیری نمایید.
▪ زمانی که همسایگان شما مشغول به جارو زدن حیات و سوزاندن برگ ها هستند، سعی کنید از منزل خارج نشوید.
▪ تا حد امکان روزهایی که باد می وزد، در منزل بمانید. وزش باد ذرات پراکنده و گرده ها را چند برابر می کند.
▪ لباس، روبالشی، ملحفه و کلا پارچه های مورد استفاده تان را برای خشک شدن بیرون از منزل آویزان نکنید زیرا ممکن است قارچ ها و گرده ها را به خود جذب کنند. به جای این کار سعی کنید در فصل پاییز از خشک شویی استفاده نمایید.
▪ در زمان گرده افشانی گیاهان فعالیت های خارج از منزل را به حداقل برسانید، هر چند گرده افشانی دسته عمده ای از گیاهان معمولا صبح ها انجام می شود، اما ذرات معلق در کل روز در فضا باقی می مانند.
▪ شبها کلیه درب ها و پنجره ها را ببندید تا از ورود گرده ها به داخل منزل جلوگیری شود. برای خشک، خنک و تمییز نگه داشتن هوای محل سکونت خود حتما از تهویه استفاده نمایید.
▪ توصیه های پزشک تان را جدی بگیرید و آنها را رعایت کنید. هیچ گاه به منظور کاهش حساسیت، میزان داروهایی را که مصرف می نمایید، بدون مشورت با پزشک افزایش ندهید.