بدون عوارض موهای زائد را از بین ببرید

ممکن است بارها شنيده باشيد افرادي کانديداي مناسب براي ليزر مو هستند که پوست روشن و موهاي ضخيم و تيره‌اي دارند. اما اين سوال ممکن است در ذهن مخاطب ايجاد شود که چرا اين افراد بهتر از ديگران جواب مي‌گيرند؟! در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم که نور ليزر به ملانين حساس است. اکثر افراد مي‌دانند که ملانين رنگدانه اصلي پوست و مو است که در سلول‌هاي ملانونيست ساخته مي‌شود، بنابراين ضخيم و مشکي‌تر بودن موها در جذب بهتر نور ليزر موثر است و راحت‌تر از‌بين مي‌رود. همچنين پوست‌هاي سفيد ملانين کمتري دارند، براي همين نور ليزر به پوست آسيب کمتري مي‌زند. البته بايد به اين نکته اشاره کنيم که با پيشرفت علم و تکنولوژي افراد ديگري که پوست‌هاي تيره‌اي دارند هم مي‌توانند به‌راحتي از اين روش جواب بگيرند و صرفا اين روش براي افرادي که پوست روشني دارند، نيست. رفع موهاي زائد

يک ماه قبل از ليزر اپيلاسيون را کنار بگذاريد

پوست‌هاي سفيد با موهاي تيره و مشکي بهترين پاسخ را به ليزر موهاي زائد مي‌دهند. درواقع هرچه مو نازک‌تر و کمرنگ‌تر باشد، درصد پاسخ مثبت کمتر مي‌شود. همچنين افرادي که در گذشته به جاي اپيلاسيون و کندن مو از روش تراشيدن استفاده کرده‌اند، پاسخ بهتري از ليزر مي‌گيرند. به هر حال توصيه مي‌شود حدود يک ماه قبل از ليزر، روش تيغ زدن مو را جايگزين موم انداختن، کندن و اپيلاسيون کنيد.

اين افراد کانديداي مناسب براي ليزر نيستند:
در افرادي که سابقه ايجاد گوشت اضافه دارند، بهتر است که ليزر انجام نشود زيرا سبب ايجاد اسکار هيپرتروفيک خواهد شد.
همچنين افرادي که مشکل هورموني دارند يا از داروهاي خاصي مثل کورتون با داروهاي هورموني استفاده مي‌کنند کانديداي مناسبي نيستند.
افرادي که براي رفع جوش‌ها از قرص‌هاي ايزوترتينويين استفاده مي‌کنند‌، پوست را به شدت نسبت به نور ليزر حساس مي‌کند، بنابراين حداقل ?‌ماه بعد بايد از ليزر استفاده کرد.
همچنين افرادي که بيماري‌هاي پوستي مثل لوپوس دارند، بهتر است ليزر انجام ندهند. به‌علاوه اگر از بيماري پوستي ديگر رنج مي‌برند بايد با پزشک خود مشورت کنند تا ليزر باعث عود بيماري نشود.
همچنين افرادي که توسط آفتاب يا سولاريوم پوست‌شان را برنزه کرده‌اند بهتر است از ليزر استفاده نکنند.
در بارداري بهتر است از ليزر استفاده نشود اما در شيردهي مشکلي ندارد.
منبع: الو دکتر