با نوشيدن چاي خود را درمان كنيد

محققان ايراني از خواص مفيد چاي برخي گياهان از جمله چاي سبز و بابونه در درمان اختلا‌لا‌ت و بيماريها خبر دادند.
پايگاه اطلاع رساني پزشكان ايران: محققان كشورمان اعلا‌م كردند: چاي سبز جذب كلسترول را مهار مي كند و موجب كاهش وزن مي شود. چاي سبز همچنين آرامبخش است و خستگي عضلاني و رواني را بر طرف مي كند.
بگفته پژوهشگران ايراني , چاي سبز براي رفع تب و هيجان , افزايش فعاليت كليه ها , سهولت هضم , درمان‌اسهال بدون شير و شكر و به همراه شير و شكر به صورت ملين استفاده مي شود.
چاي سبز همچنين از رشد تومورها در سرطانهاي مري , معده و روده جلوگيري مي كند و عصاره آن موثرتر از تركيبات فلورايد در جلوگيري از پوسيدگي دندان است.
افزودن چاي سبز در رژيم غذايي بيماران ديابتي احساس خوب بودن و شادابي را ايجاد مي كند و به عنوان يك رها ساز از درد , حس كوفتگي و سوزش در اين بيماران شناخته شده است.
عوارض جانبي براي مصرف چاي سبز گزارش نشده است.
نتايج تحقيق محققان كشورمان در باره تاثير مصرف چاي بابونه نيز حاكي است : چاي بابونه ضد التهاب , ضد اسپاسم و ضد نفخ است و در پيشگيري و درمان زخم معده بكار مي رود.

همچنين به عنوان ضد باكتري , ضد قارچ , ضد اضطراب , آرام بخش و ملين استفاده مي شود. عوارض جانبي آن نادر است كه ممكن است به ايجاد واكنشهاي آلرژيك خفيف منجر شود.

محققان ايراني مي گويند: چاي رازيانه در درمان نفخ , سوء هاضمه و اسپاسم عضلات و همچنين به عنوان افزايش دهنده شيرمادران استفاده مي شود.

رازيانه به صورت ضد ميكروب در درمان التهاب لثه كاربرد دارد. ميوه هاي رازيانه سبب افزايش وزن و چاقي , كاهش اسپاسم هاي دستگاه گوارش و بالا رفتن كيفيت هضم مي شود. عصاره آبي برگهاي رازيانه , فشار خون سرخرگي را به طور چشمگيري كاهش مي دهد.
رازيانه تلخ اثر محرك موضعي دارد و در برخي افراد موجب بروز حساسيت مي‌شود. همچنين اسانس رازيانه بيش از يك ميلي ليتر سبب التهاب ريه ها , اختلالات تنفسي و تشنج مي شود.
چاي گل گاوزبان سنبل الطيب آرام بخش , خواب آور و ضد اسپاسم است و در درمان بي قراري , مشكلات خواب , فشار عصبي , علائم سرماخوردگي و كوليك هاي گوارشي استفاده مي شود.
اين گياه دارويي در زمان حاملگي و شير دهي نبايد استفاده شود.
چاي شيرين بيان در درمان التهاب و زخم معده كاربرد دارد و به عنوان ضدالتهاب , طعم دهنده و شيرين كننده استفاده مي شود.
خنثي كردن آثار هيستامين "حساسيت" از ديگر فوايد آن است.
مصرف طولاني مدت آن مناسب نيست و در بيماراني كه مبتلا به اختلالات قلبي - عروقي و فشار خون هستند با احتياط مصرف شود.
چاي قرقات در كاهش قند خون ديابت نوع 2 موثر است.
همچنين محافظ و مقوي عروق است و در درمان اختلالات عروقي و بيماريهاي غير التهابي شبكيه به كار مي رود.
عوارض جانبي براي مصرف آن گزارش نشده است.
چاي مليس بادرنجبويه , آرام بخش , ضد اسپاسم , ضد باكتري و ضد ويروس است و در درمان اختلالات گوارشي و قلبي با منشا عصبي و اضطراب استفاده مي شود .