اسرار گریم برای آرایش صورت را یاد بگیرید

گريم در آرايش استفاده از تکنيک هاي سايه روشن براي تاکيد بر ويژگي هاي طبيعي چهره و برجسته سازي زيبايي هاست . مي توانيد به راحتي گريم صورت  را ياد بگيريد و با کمي دقت با توجه به چهره خود اجرا کنيد .
طبق نظر آرايشگر حرفه اي لس آنجل Brande Bytheway , قسمت اصلي آرايش , برجسته سازي توسط تعيين حدو مرزهاست.خيلي ها فکر ميکنند انجام دادن اينکار در خانه امکانپذير نيست , اما اينکار راحت تر از آن چيزيست که شما فکر مي کنيد!
برند ميگويد : "گريم بازي با سايه روشن هاست , ايجاد حدود و برجسته کردن ويژگيهاي طبيعي صورت ". براي بدست آوردن اين تکنيکها ما قدم به قدم با آرايشگر حرفه اي " برند " پيش ميرويم تا به کار بردن اين تکنيکها و ابزراهاي لازم را ياد بگيريم . اين تکنيکها و رويکرد ها , روي هر شخص باتوجه به ويژگيهاي آن شخص متفاوت خواهد بود اما روش کلي کار يکي است .
بخشي از نصيحت برند در اين مورد اين است : تمرين , تمرين , تمرين !! او ميگويد امتحان کنيد , به اطراف خود نگاه کنيد و چيزي که براي صورت شما مناسب است را کشف کنيد . اينکار خيلي پيچيده به نظر نميرسد, حتي برند ميگويد " بعضي از مردم هرروز بارها اينکار را انجام ميدهند ."
دو روش اصلي و قابل استفاده براي طراحي پايه وجود دارد : لولايت ( کمرنگ کردن ) و هايلايت ( پررنگ و برجسته کردن )
لولايت يعني استفاده از يک رنگ تيره تر و براي قسمتهايي از صورت استفاده ميشود که شما نميخواهيد خيلي به چشم بيايد و براي پوشاندن آن از لولايت استفاده ميکنيد . برند توصيه ميکند که براي لولايت از سايه و رنگ سه درجه تيره تر از پوستتان و از رنگها و سايه هاي مات و بدون درخشندگي استفاده کنيد .
برعکس هايلايت , براي قسمتهايي استفاده ميشود که شما ميخواهيد برجسته تر شود و بيشتر به چشم بيايد . براي هايلايت شما ميتوانيد هم از رنگ و سايه هاي مات استفاده کنيد و هم براق و درخشنده , هرکدام را که خودتان دوست داريد .

گونه
برند ميگويد : اولين چيزي که بسياري از مردم مي خواهند برجسته کردن گونه است .براي شروع کار، بااستفاده از برس گونه متوسط يا بزرگ و سايه لولايت تيره ، زير استخوان گونه را آرايش کنيد .ما از رنگ قهوه اي ملايم براي اين قسمت استفاده کرديم.
بالاي قسمتهايي راکه لولايت کرديد براي متعادل و برجسته کردن هايلايت وبرجسته کنيد . بعد از تيره کردن زير گونه سعي کنيد استخوانهاي گونه خود را برجسته تر کنيد , براي اينکار بااستفاده از قلم مو , رنگ براق و درخشنده و يا سايه روشني را در امتداد استخوانهاي گونه بزنيد و بعد با برس خطوط را محو کنيد .
آرايش صورت ,اسرار گريم براي آرايش صورت

بيني
يکي از استراتژيهاي اساسي اين است که بيني را کمي باريک کنيد ( البته يادتان باشد ، ممکن است اين استراتژي براي هر صورتي مناسب نباشد ) براي بيني نيز از همان سايه لولايت گونه خود استفاده کنيد . اين کار را از گوشه دروني ابرو شروع کنيد و تا انتهاي هر دو طرف بيني ادامه دهيد .
و بعد، از بالا تا پايين پل بيني خود را هايلايت ( روشن و برجسته ) کنيد . براي آرايش بيني، هميشه از محصولات مات استفاده کنيد، حتي براي برجسته کردن آن . برند ميگويد : به طور کلي، مردم ميخواهند بيني شان خيلي ديده نشود , بخصوص آن منطقه برجسته T مانند , بنابراين من مي خواهم اين قسمت خيلي درخشنده و قابل توجه نباشد و در نهايت، خط فاصل بين اين دو قسمت بيني را با استفاده از يک قلم مو محو کنيد .
آرايش صورت ,اسرار گريم براي آرايش صورت

چشم
چشم ها را در دومرحله آرايش کنيد, با لولايت کارخود را شروع کنيدو از اين سايه بر روي چين و چروک ها و پلک چشمتان نيز استفاده کنيد و خوب آنها را همرنگ کنيد .