ارتباط سلامت لثه با سلامت جنسی مردان

مطالعات نشان می دهند مردانی که بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی دچار بیماری لثه می شوند سه برابر بیشتر از مردانی که به این بیماری مبتلا نیستند، از اختلال نعوظ رنج می برند. از نگاه این مقاله بین اختلال نعوض و بیماری لثه ارتباط وجود دارد.
تحقیقات نشان می دهند که بیماری های لثه با بیماری های عروقی که از علل شایع اختلال نعوظ می باشند، در ارتباط هستند. هیچ سندی دال بر اینکه یک بیماری علت بیماری دیگر است، وجود ندارد. بنابراین می توان گفت بیماری لثه از عوامل خطرساز ابتلا به اختلال نعوظی است اما لزوما باعث ایجاد آن نمی شود.
بیماری لثه مشکلی التهابی و مزمن است که لثه ها و بافت های استخوانی را مورد حمله قرار می دهد. درمان نشدن این بیماری به از دست دادن دندان ها منجر می شود. مطالعات دیگری بیماری لثه را با دیگر بیماری ها مثل بیماری های قلبی و دیابت مرتبط دانسته اند.
درحالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین بیماری لثه و اختلال نعوظ نیست، همه ی مردان باید به حفظ سلامتی دندان ها و لثه هایشان توجه کنند، پیش از آنکه این بیماری بر دیگر قسمت های بدنشان تاثیر بگذارد. بر اساس تحقیقات چاپ شده در مجله ی تخصصی بیماری های لثه، زنان تقریبا دو برابر مردان تحت معاینات منظم دندانپزشکی قرار می گیرند.